راهبرد ملی

راهبرد ملی

منتخب نوشته های استراتـژی ملی انوش راوید از تارنمای ارگ ایران arq.ir
راهبرد ملی

راهبرد ملی

منتخب نوشته های استراتـژی ملی انوش راوید از تارنمای ارگ ایران arq.ir

استراتژی کوتاه و بلند مدت در وین

استراتژی کوتاه و بلند مدت در وین برای همه کشورها در راستای تاریخ قدرتمند ایران است.  بعد از پیروزی شاپور ساسانی بر رومیان،  امپراتوران مقدس رم همیشه در فکر انتقام از ایران بودند.  تا توانستند روی کاغذ و دروغ در تاریخ انتقام گرفتند،  و هرگز نتوانستند در جایی ایران را شکست دهند.  تا رسید به مذاکرات وین،  خواستند انتقام تاریخی بگیرند،  ولی باز هم شکست خوردند.

استراتژی کوتاه و بلند مدت در وین

تصویر میز مذاکرات وین،  عکس شماره 3771. 

 این برگه بشماره 1472 پیوست لینک زیر است:

کلیک کنید:  تاریخ قراردادهای سیاسی ایران

لوگو با جدیت از شکوه تاریخ ایران دفاع کنید،  عکس شماره 1602.

استراتژی کوتاه و بلند مدت در وین

استراتژی کوتاه و بلند مدت در وین

      شرکت کننده گاه در مذاکرات وین 1400،  آنهایی که مستقیم یا نیمه مستقیم،  و یا یواشکی هستند،  هر کدام دارای دو هدف کوتاه مدت و بلند مدت میباشند.  ابتدا درباره اصل مذاکرات وین بگویم،  سپس به راهبردها بپردازم.  از این به بعد در تاریخ وقتی می خواهند از افول قدرت امپریالیسم بنویسند،  می گویند از زمان مذاکرات وین امپریالیسم پایان یافت.  قبلاً در تارنمای ارگ ایران توضیح دادم،  و چند پادکست و نماهنگ هم دارم،  امپریالیسم سنتی پایان یافته،  و جای خودش را به امپریالیسم نو داده است.

       خیلی از مسائل مذاکرات وین،  مربوط به سیاستهای کشور ایران است،  بهمین جهت من وارد آنها نمی شوم،  من فقط مذاکرات وین را در بعد تاریخی آن بررسی میکنم.  بنظرم برای تشریح مذاکرات وین و استراتژیهای کشورها،  ابتدا باید کاربرد واژه های سیاسی را در آن مذاکرات شناخت.  تعریف این واژه ها یک چیز است،  و کاربرد آنها در سیاست چیز دیگر است.

      وقتی امپریالیسم سنتی پایان یافته باشد،  تمام موجودیت آن نیز غیر قابل استفاده میشود،  امپریالیسم سنتی یک نرم افزار است،  که انرژی خود را از سخت سرمایه داری سنتی میگیرد.  امپریالیسم نو که جای آن آمده،  انرژی خود را از سرمایه داری بی هویت میگیرد.  در دوران یک و نیم قرنه امپریالیسم،  داستانهایی مانند،  مذاکرات وین نبود،  و حرف فقط حرف امپریالیسم بود.  اما در دوره امپریالیسم نو وضع فرق کرده،  دیگر حرف،  حرف آن یکه تازهای دنیا نیست.

      میتوان در تحلیلهای سطحی گفت،  آمریکا از روس ترسید،  و انگلیس از چین،  و ژاپن از سوریه و الاآخر،  از این و آن یکدیگر ترسیدند.  اما چه بهتر است،  تحلیلها بنا به درک از جدیدترین اطلاعات روشهای اداره سیاسی جهان باشد،  که تعلیل و تحلیل پایدار بماند.  وقتی امپریالیسم نو توسط تکنولوژی در اینجا دارد بجهان تحمیل میشود،  پس هر کشوری نیز استراتژی های خود را بنا به فلسفه امپریالیسم نو پیاده میکند.

      این راهبردها،  کوتاه  مدت و میان مدت و بلند مدت دارد،  و بنا به شرایط سیاسی و جغرافیایی و اقتصادی و علمی،  توسط حرفه های هر کشور تعیین میشوند.  درواقع امروزه ما در یک بخش مهم از تاریخ جهان هستیم،  یعنی مذاکرات وین،  جایگاه پایان امپریالیسم سنتی.  این را باید اهمیت تاریخی ایران دانست.  440 سال پیش امپراتوری مقدس روم،  وین را از اشغال مسلمانان نجات داد،  و شد آغاز استعمار تهاجمی اروپا،  این اهمیت تاریخی وین است.

      جنگ تاریخی بین ایران و امپراتوری مقدس رم با شکست دادن رم،  و بزانو درآوردن امپراتوران رم بدست شاپور ساسانی،  که در تاریخ و در کوههای ایران نقش بسته،  همیشه آنها درصدد انتقام بودند.  برای همین وین محل مذاکرات شد،  وین نمایش نجات اروپا از محاصره سپاه اسلام است.  می خواستند یکبار دیگر در مذاکرات وین،  ایران و اسلام را شکست دهند،  تا قدرت نمایی کنند.  اما آنها متوجه نبودند،  که دوران دارد بسرعت تغییر میکند.

  ــ  برای اطلاع از جزئیات این گفته ها کلمات کلیدی را در جستجوهای تارنمای ارگ ایران بیابید.

      با مقدمه فوق،  برسم به استراتژی های کشورها،  و از آمریکا شروع کنم،  همه ما دیدیم،  در انتخابات آمریکا میگفتند گلوبالیستها انتخابات را از ترامپ بردند.  قبلاً خیلی نوشتم ترامپ نماینده سرمایه داری سنتی آمریکا،  یعنی امپریالیسم سنتی بود،  اما آمریکای امروزی دیگر آمریکای عمو سام نیست.  بهمین جهت جهانی شدن یا پیش درآمد امپریالیسم نو برنده شد،  و پایان مذاکرات وین زده شد،  یعنی پایان آن امپریالیسم قدیمی.

      استراتژی آمریکای جدید در مذاکرات وین،  شکست مذاکرات را می خواهد،  زیرا امپریالیسم سنتی نیست،  که پیروزی خود در آنرا بخواهد.  هدف جدید،  پایان به این نوع دیدگاه های امپریالیستی سنتی در جهان است.  سرمایه داری بی هویت می خواهد با تولید بیشتر ابزارهای تکنیکی،  درآمد بیشتر داشته باشد،  نمی خواهد مانند خلف خود مردم پایمال شده را غارت کند و ببرد،  و در نهایت هیچ باشد.  روش تغییر کرده،  ولی کار کرد تا حدودی همان است.

      استراتژی روسیه،  کوتاه مدت آن،  بالا بردن ارزش گذاری گاز و نفت با ایجاد نوسانات این مذاکرات،  و سپس برای بلند مدت دریافت تضمین جهت رایانه کوانتومی است.  ایجاد هیجانات مرزی با اوکراین نیز در این راستاست.  در وین با تسلیم آمریکا،  تک به اوکراین پایان مییابد،  و در غیر اینصورت اوکراین در خطر قرار میگیرد.  در اینجا گفتم مذاکرات با تسلیم آمریکا،  یعنی یک شکست مهم برای تاریخ آمریکا،  و بطور کلی آزاد سازی برای ایران انجام شود،  تا روسیه و دیگران بتواند با ایران تجارت راحت داشته باشد.

      استراتژی یواشکی اسرائیل در مذاکرات،  کوتاه مدت آن،  مذاکرات کم و بیش ادامه داشته باشد،  تا با ایجاد نوسانات در قیمت نفت و ارز و طلا،  کاسبانشان سود بیشتری ببرند.  دراز مدت میدانند،  دنیا وارد تمدن جدید سرمایه داری بی هویت و امپریالیسم نو و رایانش کوانتومی میشود،  و میخواهد در شبکه های سرمایه ای خود مانند فیسبوک و متاورس و غیره اعمال نفوذ،  برای بهره برداری از این آینده کند،  یعنی از آمریکا بر پایه این مذاکرات امتیاز بگیرد.

  ــ  در اینجا بگویم این گفته من بصورت نوشته در ارگ ایران منتشر میشود،  و سعیم بر این است،  بگونه اخبار و اطلاعات روزمره نباشد،  تا سریع کهنه شود،  بلکه تاریخی باشد،  برای ماندگاری بدون تاریخ مصرف در وبسایت ارگ ایران.

      استراتژی ایران،  علنی آن در نشریات نوشته شده.  تاریخی آن شامل:  کوتاه مدت شکستن قطعی قدرت امپریالیسم سنتی،  و کشیدن آنها پای مذاکرات برای شکست دادن آنها،  بویژه در وین،  که خیلی مهم است.  میان مدت،  برپایی اقتصاد ایرانی،  بدون نیاز به استعمار و امپریالیسم.  بلند مدت دست یابی به تکنولوژیهای برتر هسته ای اتمی و جوششی و رایانش کوانتومی،  و پرتابه دورانی و نانو و غیره،  نه تنها برای ایران بلکه برای همه جهان.

      تعیین همه این راهبردها کوتاه و بلند مدت،  در مذاکرات وین برنامه ریزی میشوند،  در گذشته وین آغاز دوره مهمی در تاریخ بوده،  و امروزه نیز آغاز دوران جدید است.  برای همه کشورها،  این شهر،  و مذاکرات با ایران،  نشان از مذاکره همه کشور پایین دست با بالا دستهاست،  و اهمیت فوق العاده دارد.

  ــ  آماده پاسخ گویی به دیدگاه ها و پرسشهای شما عزیزان هستم،  درصورتیکه در اینجا نتوانستم کامل پاسخ دهم،  در تارنمای ارگ ایران و گروه طلایه داران بدون مرز پرسش نماید.  تندرست باشید.

استراتژی کوتاه و بلند مدت در وین

سنگنگاره پیروزی شاپور

   سنگ‌ نگاره پیروزی شاپور بر امپراتورهای روم،  یکی از آثار بازمانده از دوره ساسانی،  که در محوطهٔ نقش رستم و در ده متری شرق آرامگاه داریوش بزرگ،  بر سینه صخره‌ای تراشیده شده،  طول آن نزدیک به ۱۱ متر و عرضش ۵ متر است.  عکس شماره 5192.

     ما ایرانیان به تاریخ خود افتخار میکنیم،  سراسر اسناد و مدارک واقعی تاریخی است،  داستانهای بی پایه و اساس نیست.  ایرانی ایرانی واقعی باش،  غرب و شرق زده نباشیم.

استراتژی کوتاه و بلند مدت در وین

نمونه #تاریخ_نویسی_استعماری

      تاریخ نویسی استعماری می نویسد:

      اسلاو یک گروه قومی و گویشوران یکی از شاخه‌های زبانهای هندواروپایی هستند.  به احتمال زیاد اروپای شرقی مسکن اولیه این مردمان بوده ‌است،  اما امروزه علاوه بر این منطقه، اسلاوها در بخش‌های مهمی از بالکان،  اروپای مرکزی، آسیای میانه  و سراسر سیبری نیز سکونت دارند،  و بسیاری از آنها به نواحی دیگر دنیا کوچ کرده‌اند.

      اسلاوها معمولاً به سه شاخه اسلاوهای غربی شامل چک‌ها، اسلواک‌ها و لهستانیها. اسلاوهای شرقی شامل روسها، اوکراینیها و بلا روسها.  اسلاوهای جنوبی بوسنیائیها، صربها، کرواتها، مقدونیها، بلغارها و اسلوونها تقسیم میشوند.

      اسلاوها قومی از نژاد هندواروپایی اند،  که در شرق اروپا میزیند.  مردمان روسیه، بلاروس، لهستان، جمهوری چک، اسلواکی، اسلوونی، یوگسلاوی، بوسنی و هرزگوین و بسیاری از کشورهای اروپای شرقی یا از این تبارند،  یا با اینان آمیخته شده‌اند.  اسلاو را در نوشته‌های کهن به شکل سقلاب،  یا با حرف ص و در جمع عربی به شکل صقالبه نوشته‌اند.

   نظر انوش راوید:  در نوشته بالا اگر کمی به تاریخ ایران آشنا باشید،  متوجه میشوید اینها همه سکایی هستند.  در تاریخ نویسی استعماری آنها را غیر سکایی معرفی کرده،  ولی در جایی اشاره به سقلاب کرده،  که یکی از استانهای تاجیکستان بود،  و در ایران نام آشنایی است.

      بمنظور اینکه اقوام ایرانی را غیر ایرانی نشان دهند،  واژههای کذایی هندواروپایی و هندوایرانی را اختراع کردند.  درصورتیکه همه این مردمان اقوام ایر یا ایرانی هستند.  این یک نمونه کلی است،  بهمین سادگی تمام جهان را غیر از هم نشان میدهند،  تا مقاصد شوم استعماری خود را پیش ببرند.

      در ادامه جنگهای ایران رم،  رومیها اولین ترفند مهم سیاسی را بکار بردند،  برای تغییر دادن خط سکاهای شمالی در خانات بلغار و روس،  هیئتی از بیزانس فرستادن.  دو برادر بنام سیریل و متدویس مقدس بودند،  که برای تغییر خط سغدیهای شمالی از آرامی به سیریلیک،  و جدا کردن فرهنگ نویسایی دو بخش ایران کار کنند.

       اما کار آنها بدرازا کشید،  زیرا نیاز بود یکی از خانهای سغدی را اغفال به همراهی کنند.  نمونه این اغفالها هنوز هم دیده میشود.  تغییر خط و تغییر نام و دین،  باعث شد کشورهای شمالی طی دو سده غیر ایرانی شوند.  در دوره های دیگر از تاریخ،  سرزمین شمالی یا سغد را چند تکه کردند.

   پرسش از عموم:  آیا از تاریخ نویسی استعماری و ترفندهای آنها میدانید؟

استراتژی کوتاه و بلند مدت در وین

آدم عاقل

تصویر انوش راوید در یک سایت تاریخی،  عکس شماره 7103.

      یک ضرب المثل معروف میگوید:  آدم عاقل هیچوقت همه چیز را نمیداند،  اما آدم احمق درباره همه چی اظهار نظر میکند.

    انوش راوید:  قبل از هر اظهار نظر،  با امکانات وسیع اطلاعاتی و ارتباطی این زمان،  درباره آن تحقیق وسیع نماییم،  سپس آنرا تایید موقت نماییم،  نه قطعی.

 

انوش راوید بلاگر تاریخی و اجتماعی

تصویر انوش راوید،  عکس شماره 1006.

       انوش راوید بلاگر تاریخی و اجتماعی و پژوهشگر مستقل در زمینه های تاریخ و اجتماعی هستم.  علاقمند به سیستم آموزشی پردازش محوری،  و مخالف سر سخت حافظه محوری میباشم.  کشور ما نیاز به ملتی دارد،  که بتوانند بدرستی تحقیق و تعلیل نمایند،  و بتوانند دروغها و ترفندها را از واقعیتها و حقیقتها تشخیص دهند. 

...............

   برچسبها:  استراتژی مهم, کوتاه مدت, بلند مدت, مذاکرات وین, پیروزی شاپور, امپراتوری مقدس, استراتژی تاریخی, سغدی اسلاو، وبلاگ نویس.

   هشتگها:  #مذاکرات_وین.

............

استراتژی کوتاه و بلند مدت در وین

مستندهای مربوط

مستندهای بیشتر را در آپارات و نماشا لینک آن در ستون کناری ارگ ایران

http://arq.ir

* * * * * * * * * *

............................

کلیک کنید:  حقیقت پنهان بردگی نوین متاورس

کلیک کنید:  دانش و تکنولوژی ابزار تمدن سازی

کلیک کنید:  دوران گذر تمدنی طلا و نقره در جهان

    توجه 1:  اگر وبسایت ارگ ایران به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  تارنمای ارگ ایران،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین عکسها و مطالب ارگ ایران را بیابید.

   توجه 2:  جهت یافتن مطالب،  یا پاسخ پرسش های خود،  کلمات کلیدی را در جستجوهای ستون کناری ارگ ایران بنویسید،  و مطالب را مطالعه نمایید،  و در جهت دانش مربوطه این تارنما،  با استراتژی مشخص یاریم نمایید.

   توجه 3:  مطالب وبسایت ارگ ایران،  توسط ده ها وبلاگ و تارنمای دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شود،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به ارگ ایران مراجعه نمایند.

   ــ  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.

ارگ ایران         http://arq.ir

پرسشهای خود را ابتدا در جستجوهای تارنما بنویسید،  به احتمال زیاد پاسخ خود را می یابید

جهت آینده ای بهتر دیدگاه خود را بنویسید،  و در گفتگوهای تاریخی و جغرافیایی و اجتماعی شرکت کنید.

برای دریافت فهرست منابع نوشته ها،  در بخش نظرات زیر برگه مورد نظر پیام بگذارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد