راهبرد ملی

راهبرد ملی

منتخب نوشته های استراتـژی ملی انوش راوید از تارنمای ارگ ایران arq.ir
راهبرد ملی

راهبرد ملی

منتخب نوشته های استراتـژی ملی انوش راوید از تارنمای ارگ ایران arq.ir

تاریخ ترکستان و ترکان

تاریخ ترکستان و ترکان

پیش نویس

      تُرکِستان واژه ای فارسی،  به معنی سرزمین ترکان است،  در کتاب های تاریخی سنتی،  جغرافیای مشخصی نداشته است،  و هیچ گاه به یک منطقه واحد اطلاق نشده است.  این نام اولین بار توسط جغرافی‌دانان فارسی زبان برای اشاره به منطقه زندگی ترک‌ها استفاده شده است.  پس از تضعیف ایران در پی شکست‌های پیاپی از امپراتوری روسیه در سال ۱۸۶۰ روسیه برای تحت تسلط درآوردن کل آسیای میانه از نفوذ ایران و رفتن به سمت جنوب،  اقدام به تصرف شهر ترکستان واقع در قزاقستان امروزی نمود،  و به اشتباه نام این شهر را برای کل منطقه جدیدی که تحت تصرف درآورده بود گذاشت.  از ابتدای قرن 20 و سپس بویژه بعد از گسترش اینترنت در قرن 21،  اشخاصی از مردم ترکستان در تلاش هستند،  تا تاریخ و جغرافیای ترکستان را بنویسند.

تصویر یک خانواده از ترکستان،  عکس شماره 3528.

   توجه:  مطالب وبسایت ارگ ایران،  توسط ده ها وبلاگ و وبسایت دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شود،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به ارگ ایران مراجعه نمایند:  در اینجا  http://arqir.com.

لوگو آزادی را بشناسیم و درک و آزادی اندیشه و قلم اینترنتی را پاس داریم،  عکس شماره 1624.

برگه 450 بهار 1392 پیوست تاریخ و جغرافیای جهان است.

. . . این برگه بزودی کامل پست می شود . . .

فهرست

 

موضوع

تعداد پست

2

کلیک کنید:  تاریخ زبان ترکی در ایران

1

3

کلیک کنید: 

 

 

 

 

تصویر ارگ خان، شهر خوقند ترکستان،  کاشی‌نوشته‌ها این عمارت به فارسی است،  که زبان میانجی و نوشتاری بخش اعظم آسیای غربی،  میانه و جنوبی در آن زمان بود.

. . . .

مستند های مربوط

مستند های بیشتر را در آپارات وبسایت ارگ ایران ببینید،  لینک آن در ستون کناری

http://arqir.com

کلیک کنید:  کشور و ملت و هویت

کلیک کنید:  تاریخ سلوکیان اهل سلوک

کلیک کنید:  مهمترین اثر های قاره کهن در جهان

آبی= روشنفکری و فروتنی،  زرد= خرد و هوشیاری، قرمز=  عشق و پایداری،  مشروح اینجا

    توجه 1:  اگر وبسایت ارگ به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  انوش راوید،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبسایت و عکسها و مطالب را بیابید.  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.

   توجه 2:  جهت یافتن مطالب،  یا پاسخ پرسش های خود،  کلمات کلیدی را در جستجو های ستون کناری وبلاگ بنویسید،  و مطالب را مطالعه نمایید،  و در جهت علم مربوطه وبلاگ،  با استراتژی مشخص یاری نمایید.

   توجه 3:  مطالب وبسایت ارگ ایران،  توسط ده ها وبلاگ و وبسایت دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شود،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به ارگ ایران مراجعه نمایند:  در اینجا  http://arqir.com.

ارگ ایران   http://arqir.com

 

کلیک کنید:  تماس و پرسش و نظرhttp://arqir.com/101-2