راهبرد ملی

راهبرد ملی

منتخب نوشته های استراتـژی ملی انوش راوید از تارنمای ارگ ایران arq.ir
راهبرد ملی

راهبرد ملی

منتخب نوشته های استراتـژی ملی انوش راوید از تارنمای ارگ ایران arq.ir

جا کفشی تاریخی

جا کفشی تاریخی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد؛

انتقاد از حفاظت نادرست بناهای تاریخی/ میراثی که جاکفشی شده‌است!

 مسافران نوروزی در تخت جمشید

  یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به حفاظت آثار تاریخی انتقاد کرد و گفت: عکسی را در اختیار دارم که نشان می‌دهد تکه سنگی از تخت جمشید به عنوان جاکفشی مورد استفاده قرار گرفته است!

مراسم بزرگداشت روز گردشگری و تجلیل از فعالان این صنعت عصر روز شنبه دهم مهر در پردیس علامه طباطبایی برگزار شد.

در این مراسم رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران با بیان اینکه به گردشگری تهران ظلم شده است،  گفت:  ۱۹۰۰دفتر خدمات مسافرتی در تهران داریم،  یعنی ۴۶ درصد دفاتر خدمات مسافرتی در تهران قرار دارد،  که در  مدت اخیر ۶۱۳ مورد از آنها شکایت شده است، که ۵۰۱ مورد از این تعداد شکایت وارد بوده،  و ۴۲۰ شکایت با ۴۵ جلسه رسیدگی حل و فصل شدند. سعی می شود با آگاه‌سازی و خصوصی سازی از میزان این شکایت ها کاسته شود.

در ادامه این برنامه رحیم زارع عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز گفت:  در برنامه ششم توسعه سعی شده است به صادرات غیرنفتی بیشتر توجه شده و افزایش یابد.

وی گفت: حمایت از کارگاه‌های صنایع دستی فرش حمایت از ظرفیت‌های جدید از جمله محورهای پیشنهاد شده در برنامه ششم توسعه بوده است.

وی به گردشگری مذهبی نیز اشاره کرد و گفت:  در بسیاری از جاها میزان خروج ارز در حوزه گردشگری مذهبی زیاد بوده است،  اما این موضوع در برنامه ششم توسعه نادیده گرفته شده است.  ما سعی کرده ایم رشد اقتصادی را در برنامه ششم بالا ببریم،  چون هر زمان این رشد اقتصادی بیشتر شود نرخ بیکاری پایین می آید.

زارع گفت: طرح وزارتخانه شدن گردشگری حمایت از استادکاران و حمایت از احیا و مرمت و توانمندسازی بافت های تاریخی از جمله طرح‌هایی بوده،  که به مجلس نهم پیشنهاد شده و برخی از آنها مورد توجه قرار گرفته است.

وی همچنین به حفاظت نادرست از بناهای تاریخی اشاره کرد و گفت:  عمکلرد ما در حفاظت از آثار تاریخی درست نیست،  من عکسی دارم که نشان می‌دهد جلوی نمازخانه بانوان در تخت جمشید سنگی قرار گرفته که از آن به عنوان جاکفشی استفاده می‌کنند!

در ادامه این برنامه از بروشور گردشگری به خط بریل که توسط موسسه «نابینایان عشاق «تهیه شده رونمایی شد.

همچنین تفاهم نامه ای بین انجمن صنفی راهنمایان استان تهران و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی تهران امضا شد،  تا از این به بعد دفاتر خدمات مسافرتی از راهنمایان گردشگری کارت‌دار در تورهای خود استفاده کنند.  همچنین تفاهم نامه دیگری بین جامعه معلولان پارس و انجمن راهنمایان گردشگری به منظور برگزاری تورهای پاراتور و معلولان به امضا رسید.  منبع وبسایت خبر گزاری مهر

ارگ ایران   http://arqir.com

 

کلیک کنید:  تماس و پرسش و نظرhttp://arqir.com/101-2