راهبرد ملی

راهبرد ملی

منتخب نوشته های استراتـژی ملی انوش راوید از تارنمای ارگ ایران arq.ir
راهبرد ملی

راهبرد ملی

منتخب نوشته های استراتـژی ملی انوش راوید از تارنمای ارگ ایران arq.ir

تاریخی نویسی استعماری

تاریخی نویسی استعماری

پیشگفتار

      هر شخص که می خواهد تاریخ بخواند،  و از تاریخ بدرستی بداند،  باید دست های آشکار و پنهان استعمار و امپریالیسم را در تاریخ نویسی و سرنوشت سازی بداند،  در غیر اینصورت براحتی در دام ترفند های رنگارنگ آنها گرفتار می شود،  و به جای علم مقداری پرت و پلا باب میل آنها را در حافظه خود جای خواهد داد.

   توجه ــ  مطالب وبلاگ ارگ و وبلاگ گفتمان تاریخ،  توسط ده ها وبلاگ و وبسایت دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شوند،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به اصل وبلاگ من مراجعه نماینددر اینجا  http://arq.ir .

. . . با پوزش، این صفحه بزودی کامل پست می شود . . .

تصویر شماره 8495 .

دروغ گویی استعمار و امپریالیسم

      طی پانصد سال گذشته،  بویژه دویست سیصد سال اخیر،  استعمار و امپریالیسم بمنظور اهدافشان،  در کل تاریخ دروغ و دونگ زیاد گفته اند،  و توسط سیستم آکادمیک برتر و قدرت انتشاراتی و تبلیغاتی وابسته خودشان،  آنها را بعنوان تاریخ و سرنوشت،  در جهان جا انداخته اند.

      امروزه با وجود جوانان آگاه و دانای ایران،  این دروغها در حال افشا شدن می باشند،  هر چند هنوز سیستم آموزشی و دانشگاهی ایران،  همچنان وابسته به حشر و نشر داده های آنهاست.  اما با شرایط تکنولوژیکی قرن 21،  بزودی این سیستم آموزشی تاریخ و تاریخ اجتماعی ایران،  که جا مانده در علوم قرن گذشته است،  یا براه راست و تحقیق و تحلیل های ملی و مردمی ایران روی می آورد،  یا با دانایی جوانان باهوش ایران بی اهمیت می گردد،  و نادیده گرفته می شود.

      از جمله این تحقیقات دروغ حمله الکساندر از یونان به ایران است،  که توسط پژوهشگر گرامی بانو پرنیان حامد در کتاب اسکندر تاریخ ایران،  آلکساندر یونانی نیست،  در اینجا،  با اسناد بسیار توضیح داده و افشا شده است،  و در اینترنت به چند صد پرسش و شبه با دلایل واضح و روشن پاسخ گفته اند.

      پژوهشگر گرامی آقای فرشاد فرشید راد،  در کتاب جغرافیای کهن و سرزمینهای گمشده،  موضوعات مهم جغرافیای کهن را ثابت کرده اند،  که بسیار مهم می باشد،  در اینجا.

      پژوهشگر گرامی آقای دکتر حمید شفیع زاده در کتاب تاریخ حضور مسلمانان و ایرانیان در قاره آمریکا پیش از کریستف کلمب،   دروغ بزرگ و مهم دیگر را با هزاران سند معتبر بررسی کرده اند،  در اینجا

    همچنین دها و صدها پژوهشگر گرامی در راه برداشت دروغ های تاریخ نویسی استعماری در کار و تلاش هستند،  که بمرور از آنها خواهم نوشت.

تاریخ کلاسیک قرن گذشته

      تاریخ کلاسیک آموزشی و آکادمی را غربیها برای جهان نوشته اند،  و از ابتدای قرن 20 در ایران نیز از همان نوشته های برای آموزش استفاده شده،  و ادامه دارد.  در این نوع تاریخ نویسی که من آنرا تاریخی نویسی استعماری می نامم،  تمام تلاش و هم و غم آنها این بوده است،  که اروپا و اروپایی را برتر و پیروزمند در تاریخ نشان دهند،  کشورها  و ملت های دیگر را به نوعی درب و داغون و ضعیف و شکست خورده بگویند،  و دشمن همسایه های یکدیگر نمایند.

      یکی از مهمترین کلید های تاریخ نویسی استعماری،  تاریخ یونان باستان است،  که با انواع دروغ و ترفند و تاریخ دزدی،  آنرا مهم و بزرگ و اولین در جهان معرفی کرده اند،  که متعاقب آن بقیه دنیا را زیر جمع دانش و معرفت و پیشرفت یونان اروپایی جمع کرده اند.  وظیفه جوانان باهوش متخصص ایران است،  که دروغها و ترفند های تاریخ نویسی استعماری را افشا نمایند،  و دنبال واقعیتها بگردند.

 

کلیک کنید:  استعمار و دشمنی با آگاهی مردم

کلیک کنید:  تاریخ و جغرافیای تاریخی یونان باستان

کلیک کنید:  کوروش کبیر و تاریخ رضا مرادی غیاث آبادی

آبی= روشنفکری و فروتنی،  زرد= خرد و هوشیاری، قرمز=  عشق و پایداری،  مشروح اینجا

    توجه:  اگر وبسایت ارگ به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  انوش راوید،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبسایت و عکسها و مطالب را بیابید.  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.

ارگ   http://arq.ir

 

کلیک کنید:  تماس و پرسش و نظر