راهبرد ملی

راهبرد ملی

منتخب نوشته های استراتـژی ملی انوش راوید از تارنمای ارگ ایران arq.ir
راهبرد ملی

راهبرد ملی

منتخب نوشته های استراتـژی ملی انوش راوید از تارنمای ارگ ایران arq.ir

داستان کوروش و پانته آ

   داستان کوروش و پانته آ

      تاریخ ایران داستان های شکوهمندی دارد،  که سرتاسر معرفت و جوانمردی، میهن دوستی و عشق است،  که درس و کلاس برای تمام روشنفکران و عاقلان جهان گردیده،  و در هر کجا توانسته اند بازگو نموده اند.

*

   عکس شماره 4009 ،  تابلوی اثر وینسنت لوپز نقاش اسپانیایی قرن 18 می باشد،  نقش آن یکی از داستان های تاریخ ایران باستان است. 

      در لغت نامه دهخدا زیر عنوان پانته آ بر اساس روایت گزنفون نوشته شده است:  هنگامی که مادها پیروز مندانه از جنگ شوش برگشتند،  غنیمت هایی با خود آورده،  و تعدادی را برای پیشکش به کوروش بزرگ عرضه کردند.  در میان غنائم زیبا ترین زن شوش به نام پانته آ بود،  همسرش به نام آبراداتاس برای مأموریتی از جانب شاه خویش رفته بود.  چون وصف زیبایی پانته آ را به کورش گفتند،  کورش درست ندانست،  زنی شوهردار را از همسرش بازستاند.  حتی هنگامی که توصیف زیبایی زن از حد گذشت،  و به کورش پیشنهاد کردند که حداقل فقط یک بار زن را ببیند،  از ترس اینکه به او دل ببازد، نپذیرفت.  پس او را تا باز آمدن همسرش به یکی از نگاهبان به نام آراسپ سپرد.  اما اراسپ خود عاشق پانته آ گشت،  و خواست از او کام بگیرد،  بناچار پانته آ از کورش کمک خواست.

      کوروش آراسپ را سرزنش کرد،  و چون آراسپ مرد نجیبی بود،  به شدت شرمنده شد،  و از طرف کوروش به دنبال آبراداتاس رفت،  تا او را به سوی ایران فرا بخواند.  هنگامی که آبرداتاس به ایران آمد،  و از موضوع با خبر شد،  به پاس جوانمردی کوروش برخود لازم دید که در لشکر او خدمت کند.  هنگامی که آبراداتاس به سمت میدان جنگ روان بود پانته آ دستان او را گرفت،  و در حالی که اشک از چشمانش سرازیر بود گفت:  سوگند به عشقی که میان من و توست، کوروش به واسطه جوانمردی که نسبت بما کرد،  اکنون حق دارد که ما را وفادار ببیند.  زمانی که اسیر او و از آن او شدم،  او نخواست که مرا برده خود بداند،  و نیز نخواست که مرا با شرایط شرم آوری آزاد کند،  بلکه مرا برای تو که ندیده بود حفظ کرد،  مثل اینکه من زن برادر او باشم.

      آبراداتاس در جنگ مورد اشاره کشته شد،  و پانته آ بر سر جنازه ی او رفت و شیون آغاز کرد.  کوروش به ندیمان پانته آ سفارش کرد،  تا مراقب باشند که خود را نکشد،  اما پانته آ در یک لحظه از غفلت ندیمان استفاده کرد،  و با خنجری که به همراه داشت،  سینه خود را درید،  و در کنار جسد همسر به خاک افتاد،  و ندیمه نیز از شرمنده شدن نسبت به کورش و غفلتی که کرده بود،  خود را کشت.  هنگامی که خبر به گوش کوروش رسید،  بر سر جنازه ها آمد.   اگر در تصویر دقت کنید،  دو جنازه ی زن و یک مرد می بینید،  و باقی داستان که در تابلو مشخص است.  معلوم نیست چرا ایرانیان سعی نمیکنند داستان های غنی خود را گسترش دهند،  و به جای آن به سراغ داستان هایی دروغی و بی محتوا میروند،  که عربها چگونه زنان سرزمین های اشغالی را به صیغه خود در می آوردند.  تعدادی را در داستان های تاریخی ایرانی نوشته ام.

   پاسخ نظرات خلیج فارس

      تعدادی از عرب های عزیز هم وطن در شمال و جنوب خلیج فارس،  در نظرات نوشته اند که نام خلیج فارس،  خلیج عرب است.  عزیزان خلیج یک نام عربی برای شاخآب است،  فارس نیز نام عربی برای پارس است،  و کلاً خلیج فارس یک واژه عربی است،  نه زبان پارسی،  اگر پارسی بود می شد شاخآب پارس.  در این وبلاگ و در طول تاریخ گفته شده خلیج فارس،  مقاله خلیج فارس برای تأیید و تعریف خلیج فارس است.  اگر در گذشته ها اعراب به آن خلیج عرب نگفته اند،  دلایل خاص خودشان را داشته اند،  منجمله نمی توانستند نام یک منطقه جغرافیایی را عرب بنامند،  زیرا سرزمین های عرب وسیع تر از نام یک مکان جغرافیایی است،  و نیز در دوران سلسله هخامنشیان بخش شمال خلیج فارس را پارس می نامیدند،  و تاریخ پر جمعیت و پر ماجرایی دارد.  برای دانستن از واژگان و زبان های پارسی و عربی به تاریخ زبان و نویسایی و تاریخ زبان پارسی بروید.

      امروزه اعراب از مهمترین مردمان گیتی هستند،  و از تیره های مختلف تشکیل شده اند،  و در کل ملت هایی که بزبان عربی گپ می زنند،  بالغ بر پانصد ملیون نفر هستند،  که تقریباً در تمام دنیا پراکنده می باشند،  و 26 کشور کاملاً عرب زبان را شامل می گردند.  به همین جهت در گذشته نمی خواستند یک نام جغرافیایی را عرب بنامند،  می دانیم بسیاری از جغرافی دانان و جهان گردان و دریا نوردان در طول تاریخ عرب یا عرب زبان بودند،  و همانها بودند،  که نام های زیادی در تمام گیتی بر مکان های جغرافیایی گذاشتند،  منجمله با تأیید جغرافی دانان ایرانی،  خلیج فارس را بر شاخآب پارس گفتند.

*

   عکس شماره 4233 ، 1925 م،  نشان دهنده گوشه ای از ظلم پانصد ساله استعمار به اعراب می باشد.

      عزیزان و برادران عرب،  بین ما پارسها با شما اعراب هیچ تفاوتی نیست،  و وجه مشترکی در مبارزه با استعمار و امپریالیسم داریم،  آنها در 5 قرن گذشته به ما ملتها ظلم بسیار کردند.  بویژه استعمار از مهربانی و مهمان نوازی، صفا و سادگی، عربها سوء استفاده کرد،  و قرنها سرزمین های عربی را در چنگال خود نگه داشته بود،  و تا نیمه دوم قرن 20 هیچ کشور عربی مستقل وجود نداشت.  حتی امروزه نیز شاهد مبارزه مردم عرب علیه امپریالیسم و استثمار هستیم،  و هر شخص از ما ایرانیها هم به اندازه توان خود،  از آن مبارزات پشتیبانی و حمایت می کند.  دشمنان تاریخی قاره کهن می خواهند از سادگی ملتها استفاده کنند،  و با بازی گرفتن یک نام جغرافیایی اختلاف ایجاد کنند،  و از آب گل آلود شده نفت و گاز صید کنند،  نمونه این ترفند را در گوگل و خلیج فارس نوشته ام.

*

   عکس شماره 4125 ،  نقشه احمقانه استعماری برای نابودی قاره کهن،  آنها نمی فهمند و نمی دانند،  که دیگر این ملتها را نمی توانند اغفال کنند،  بلکه مردمان قاره کهن به آگاهی رسیده و شگردها را درک می کنند.

      اندکی از عزیزان هم میهن می گویند،  اگر اعراب الحواز نفت را از ایران بگیرند،  دیگر ایران چیزی نخواهد داشت.  من نیز می گویم،  عزیزان اگر بقیه ملت های عرب توانسته اند،  از نفت خود بهره برند،  در صورتی تازه واردی هم پیدا شود خواهد توانست،  احتیاط کنید و در بازی های امپریالیسم نو نیافتید،  ما ملت های قاره کهن باید یکدل و یکی باشیم. اگر عربی یا پارسی بخواهد این نام را چیز دیگری بگوید،  کمک به ترفند استعماری،  و رد کردن تاریخ و جغرافیای عربی و پارسی است،  و این خوشایند هزاران دانشمند تاریخی قاره کهن نمی باشد.

   توجه 1:  بعلت تغییر در سرور های عکسها،  در وبلاگ از چند سایت مختلف عکس استفاده می کنم،  اگر عکس هایی بدلیل دنیای شگرف اینترنت باز نشدند،  به آلبوم عکس و دیدن عکس های بیشتر در اینجا بروید.  در ستون آرشیو موضوعی آن وب سمت چپ،  بر روی نامی که می خواهید عکس های آنرا تماشا کنید، کلیک نمایید.

   کلیک کنید:  دروغ نبرد چالدران

   کلیک کنید:  تاریخ مسافرت در ایران

   کلیک کنید:  نقشه های شوم سرنوشت سازی

     توجه 2:  اگر وبلاگ،  به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  وبلاگ انوش راوید،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبلاگ و عکسها و مطالب را بیابید.  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبلاگم بهره می برم،  همچنین کپی بردار از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.

   انوش راوید  Anoush Raavid

   حمله اسکندر مقدونی به ایران بزرگترین دروغ تاریخ و حمله چنگیز مغول به ایران سومین دروغ بزرگ تاریخ و مقالات مهم مانند،  سنت گریزی و دانایی قرن 21،  و دروغ های تاریخ عرب، تاریخ مغول، تاریخ تاتار،  و جدید ترین بررسی های تاریخی در وبلاگ انوش راوید:   جنبش برداشت دروغها از تاریخ ایران،    http://ravid.ir

نظرات 2 + ارسال نظر
سایرذ 1389/12/23 ساعت 20:43 http://sairez.blogfa.com

ببخشید می خواتم نظرتون رو در مورد موردخای و کشته شدن هفتاد و پنج هزار ایرانی بدونم!!یعنی خشایارشا اینقدر بی عرضه بود!!!
یا اینکه این هم یاوه گویی یهودی هاست!!!


من چطور می تونم بقیه رو آگاه کنم!!!!یک بار با یکی از دوستانم در باره ی شاهان هخامنشی(کمبوزیه و داریوش و خشایارشا)صحبت می کردیم!!!
یکی دیگه از دوستامون که داشت به بحثمون گوش می داد گفت!!!!؟داریوش بعد کورش بود دیگه؟؟؟؟
زد تو ذوق هردومون!!!!!توی یک مدرسه ی شبانه روزی خیلی خوب میشه تبادل اطلاعات کرد!!!
من و این دوستم که گفتم باهاش بحث می کردم خیلی اهل مطالعه است و عقش تاریخه(در اصل داریوش)مدت مدیدی پورپیرار و شاگرداش مایه خنده ی ما بودند حتی یک کتاب الکترونیکی پیدا کردم مصخره واقعا چقدر نفهمند که وقتی کتریاس میگه کورش راهزنی پیشه گرفت رو راه زنی(لواط دادن)پیشه گرفت تفسیر می کنند!!!!خیلی ها هم باور می کنند!!این کتاب بین همه ی گوشی های بچه های مدرسه پخش شد و اگه ما دوتا نبودیم همه اغفال م شدند!!!
اون یکی دوستم که اون سوال مسخره رو کرد یک کتاب اسکندر از هارولد لمب داره که به منم داد که بخونمش با این که تا اون موقع فکر نمی کردم اسکندر دروغ باشه ولی کتاب مزخرف و پر از چرندیات بود و هر چه برای این دوستم تفسیرش می کردم تو کتش نمی رفت و دلیل تراشی مسخره می کرد اولی کتاب تاریخی عرش بود که خونده بود!!!!کلا !!!مثلا وقتی از یک کشور حرف می زنم بیخود می گن نه!!!مثلا فرض کنید بگم تو آمریکا یک نفرو دیدم روسری سرش کرده بود!!!یا بگم مردم فلان شهر تو اروپا آخر یکشنبه ها می رن کلیسا و چادرچاقدور می کنند!!!!!ولی یکدندگی می کنند!!!از تحجر گرایی های مردم خوشم نمیاد!!!!حرف نو نمی پذیرند!!!!
چطوری این ها رو هالیشون کنیم!!!!
کتاب تاریخ یک سال سومی رو گرفتم بخونم!!!داشتم جوش میآوردم!!((اسکندر شهر های زیادی را ویران کرد کشت و کشتار راه انداخت ایرانی ها از فرهنگشون دور شدند و این تهاجم فرهنگی ...))

بهترین ها هم کشش بعضی چیزا رو ندارند!!!!!!؟؟؟؟؟

سایرذ 1389/12/23 ساعت 13:30 http://sairez.blogfa.com

وقتی داشتم زندگی نادر رو می خوندم!!!!دیدم ارتش پنجاه و دو هزار نفری صفوی(دوازده هزار از طرف عبدالله پادشاه عربستان که خودش هم حضور داشت و دوازده هزار نفر قشون اصلی با حضور وزیر اعظم و دو قشون یکی لرها و دیگری قشون رستم خان)افغان ها یازده هزار نفر بودند!!!!افغان ها با زنبورک هاشون قشون لر رو پراکنده کردند(اولین شبهه در ذهن من لر های دلاور به ااین راحتی ترسیدند و جا زدند)بعد ارتش عرب رفت و کمی از ارتش افغان رو تارو مار کرد و بعد هم به جمع غنائم پرداختند و از جنگ دست کشیدند(شبهه دیگه اینکه پادشاه عربستان تو ایران چیکار می کنه حتما با ایرانی ها خیلی خوب بودند و این که قشون عرب یک ارتش منسجم چطوری تموم ارتش نا منظم افغان رو تار و مار نکرد و وقتی در پشت قشون افغان بی خیال جنگ و به جمع آوری غنائم پرداختند چرا رگیری ایجاد نشد)
سپس افغان ها ارتش رستم خان رو محاصره و نابود کردند خود رستم خان زنده موند(آخه چطوری افغان هااگه ازشون تعدادی کسر نشده باشه ارتشی که ازشون بیشتره رو محاصره کرده)بعد ارتش وزیر برای این که ایران پیروز نشه و عبدالله پیش شاه ایران خوش نام نشه عقب نشست و خود افغان ها گفتند اگه پانزده دقیقه دیگر فقط سرجایشان باقی میماندند ما می باختیم(واقعا که)و افغان ها که حالا خیلی زیاد باشند هشت هزار نفر می شدند جمعیت اصفهان رو از پانصد هزار نفر به صد هزار نفر رسوندند(واقعا که) بعدش نادر هم چقدر تو اصفهان غارت راه انداخت(عجیبه)
به دروغ بودنش پی برده بودم ولی از شما فقط جایی گزرا شنیدم افغان نبودند و سمرقندی بودند لطفا بیشتر توضیح بدید!!!!

در ضمن توی یک سریال چینی به سیصد نفر ایرانی اشاره می کنه نه سیصد نفر اسپارتی!!!!توی انکسل پدیا هم می گه یونانی ها تهاجم رو آغاز کردند!!!!!می شه در این مورد توضیح بدید!!!

این حکومت های ترک سلجوق و غزنوی و خارزمی چطوری بودند!!!
غیر ایرانی بودند!!! ترک های غرب ایران با اونا نسبتی داردن!!!
یا ترک های ما همون ماد ها هستند!!!!این قوم در قوم ها منو گیج کرده!!!!ترک های ما با هم فرقی دارند!!!آتروپاتن ها ی ماد(آذری ها)
چه تفاوتی با دیگر ترک ها داردن آیا مردم ترکیه هم از همون هاند!!!!
یعنی مادند!!!!اگه ترک ماد هم داریم پس این تفاوت زبانی و قیافه ای کرد و ترک چیه!!!!!پساگه ترک ماد داریم پس ترک ها در شرق هم ریشه داردن پس مهاجرت آریایی ها یکم واقعی نمیشه!!!!؟؟؟

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد