راهبرد ملی

راهبرد ملی

منتخب نوشته های استراتـژی ملی انوش راوید از تارنمای ارگ ایران arq.ir
راهبرد ملی

راهبرد ملی

منتخب نوشته های استراتـژی ملی انوش راوید از تارنمای ارگ ایران arq.ir

نهنگ ها انتقام می گیرند

   نهنگ ها انتقام می گیرند

      زلزله و آبخیزش (سونامی) ژاپن،  نه تنها می بایست از نظر علمی و زمین شناسی و فیزیک بررسی دقیق شود،  بلکه می بایست از دیدگاه متافیزیک یا ماوراء الطبیعه نیز بررسی گردد.  در تمام مدت چند روز گذشته بعد از حادثه،  من در هیچ یک از تحلیل ها و خبرها بررسی علمی در زمینه ماوراء الطبیعه ندیدم.  در اینجا یک نگاه کوتاه به این موضوع می اندازم،  و در آینده در صورت تقاضا بیشتر می نویسم و تبادل دانش می کنیم.

     ضمن ابراز تأسف و همدردی با مردم زحمت کش و پر کار ژاپن،  ژاپن کشوری است،  که بیشترین صید نهنگ را دارد،  بارها طرفداران نهنگ ها و محیط زیست خواسته اند،  جلوی این شکار بی رویه و ضد انسانی را بگیرند،  ولی موفق نبودند.  تا اینکه خود دریا انتقام گرفت،  و به همان تعداد از نهنگ های صید شده،  و صدمه وارده به دریا و محیط زیست و طبیعت،  از مردم ژاپن و خاک و بنای ژاپن انتقام گرفت.

      نهنگ مانند انسان پستاندار است،  و هر چند سال یک بچه می آورد،  ماهیها تخم گذارند، و هر بار هزاران تخم می گذارند،  و تکثیر آنها سریع و قابل اجرای بشری است،  ولی پرورش نهنگ غیر ممکن است.  نهنگ ها جزئی از طبیعت هستند،  البته بودند و امروز آنقدر کم شده اند،  که روند گردش طبیعت بهم خورده است.  منجمله با افزایش پلنگتون ها در دریاها،  روند عادی آب و هوایی از بین رفته،  و این موضوع نظم ده بیست میلیون سال گذشته زمین را بهم زده است،  که باعث حوادث سریع غیر مترقبه گردیده.

      عکس جسد یک نهنگ،  عکس شماره 4256 ،  غیر از شکار بی رویه،  تعداد زیادی از نهنگ ها بخاطر از دست دادن اعضای خانواده و طایفه خود دق مرگ می شوند.  تعدادی نیز بر اثر اصابت نیزه شکارچیان زخمی شده و کشته می شوند، و مرتب اجساد زیادی از نهنگها به سواحل می افتد،  اما در دهه اخیر بدلیل کم شدن تعداد آنها،  این قبیل اجساد نیز بندرت دیده می شود.

      یکبار دیگر تکرار کنم،  نهنگ ها هم مانند ما انسانها پستاندار هستند،  و دارای روح می باشند،  و می توانند بعد از مرگ و در شکل ناباورانه ماوراء الطبیعه انتقام بگیرند.  همانگونه که در تاریخ بشری هیچ ظالمی بدون کیفر نماند و خود و خانواده اش و همه کسانش که در ظلم شریک بودند نابود شدند.  آخرین نمونه آن صدام حسین بود،  و باید درس عبرتی برای دیگران باشد،  که به محیط زیست و بشریت ستم می کنند،  اما کو گوش شنوا و درک واقعی و درست.

      این را نیز یاد آوری نمایم،  کم و نابود شدن نهنگ ها شکوفایی پلاگتون ها را بدنبال آورده،  که غیر از اینکه در تغییرات آب و هوایی  تأثیر داشته،  سیستم غذایی دریاها را هم از بین برده،  بطور مثال چند سال گذشته تنها در خلیج فارس صید ماهی 60 تا 70 درصد کاهش پیدا کرده است.

   تدابیر زلزله و بمباران

      ایران در یکی از صفحات زمین ساخت قرار دارد،  که شکاف اصلی آن در خلیج فارس می باشد،  و فشار از جنوب به شمال آن باعث بوجود آمدن ارتفاعات فلات ایران شده است.  در تاریخ زمین شناسی 300 میلیون سال گذشته،  این فشار دائم زلزله ایجاد کرده،  در طول تاریخ که در کتابها و سایت های تاریخی ایران باقی است،  زلزله خرابی های بیشمار در ایران بوجود آورده،  که متعاقب آن عقب افتادن تمدنی را هم داشته است.  چه بسا در غیر اینصورت ایران با توانایی های ملی و جغرافیایی،  خیلی زودتر از اروپا می توانست وارد تمدن انقلاب صنعتی شود،  این موضوع جای گفتگو و تبادل نظر و دانش دارد.

      بنا بر این زلزله یکی از موضوعات مهم تأثیر گذار در تاریخ و تاریخ اجتماعی ایران بوده است،  و کم اهمیت دادن به آن تکرار مصیبت های بزرگتر می باشد.  ممکن است تعدادی از مردم ایران،  ایرانی نباشند،  و فکر ایران و ایرانیان در تحلیل آنها جایی نداشته باشد،  و برایشان خرابی و نابودی کشور مهم نباشد،  و فقط و فقط حفظ چاه نفت اهمیت داشته باشد.  اما ایرانی نمی خواهد کوچکترین صدمه و زیانی به سرزمینش وارد آید،  و می خواهد حداکثر از کار و دانش برای بهبود زندگی ایرانی و آینده ایران استفاده کند.

      مهمترین مسئله زلزله در شهر های بزرگ ایران می باشد،  که هر آن ممکن است باعث صدمات غیر قابل جبران شود،  تاکنون فکر و اقدام واقعی برای مقابله با آن انجام نشده،  و دیدگاهی هم در پیش رو نیست.  ممکن است جلسات و دفتر و دستکی باز شود،  و یول و پول ریخت و پاش شود،  ولی کار عملی و درست قابل دید انجام نگردیده.  ساختمان های بلند کنار هم در تهران و شهر های بزرگ چیده شده و می شود،  بدون در نظر گرفتن توانایی زمین ساخت،  دسترسی های اضطراری، شرایط امدادی و نقاط اردو،  باند هلی کوپتر و ذخیره گاه سوخت های فسیلی،  شناسایی و طبقه بندی شغلی و اجتماعی،  انبار های سوختی و انفجاری،  خانه های کمک های اولیه با تجهیزات لازم،  و غیره.

     ایران در همیشه تاریخ از نظر سیاسی حساس بوده،  و طی دو جنگ اول و دوم جهانی و دفاع مقدس،  کشور ایران مورد حملات و اشغال قرار گرفت،  که در این ضمن ایران زمین و شهر های بزرگ بمباران گردیدند.  اما به لحاظ ضعف قدرت دفاعی و کمبود هواپیما های دشمنان،  بمبارانها ضعیف بود،  ولی در هر صورت اتفاقات گذشته هر آن ممکن است دوباره تکرار شود.  اینبار با قدرت زیاد نیرو های هوایی دشمنان و توانایی بالای دفاعی ایران،  این بمباران ها ممکن است بسیار شدید باشند.  طبق اصول می بایست فرض را بر شدت بمبارانها گذاشت،  و دفاع ملی ایران را بر این اندیشه قرار داد.  توجه کنید،  بمباران تهران و ایران سه بار در یک قرن تکرار شده،  کوتاهی از این موضوع هر آن ممکن است خسارات غیر قابل در پی داشته باشد.  از آنجا که دفاع ملی و مقابله با زلزله همانند بمباران است،  در هر صورت هر دو را تحت پوشش مقابله با حوادث غیر مترقبه زلزله قرار داده،  و باید آمادگی لازم را کسب کرد.  هر چند که ساختار های شهری و کشوری،  بدون در نظر گرفتن این مسائل،  و تقریباً دیمی و محلی بوده،  و امکان باز آوری و هماهنگ سازی را خیلی مشکل نموده است.

*

      عکس شکاری بمب افکن،  عکس شماره 4068 ،  روز به روز بر تعداد و قدرت آتش و بمب هواپیما های جنگی افزوده می شود.  در حال حاضر قدرت بمباران و تخریب هواپیما های جنگی ده هزار برابر جنگ دوم جهانی است.

      نظم و ترتیب دادن اینگونه دفاع ملی غیر نظامی،  تنها از عهده دستگاه های دولتی بر نمی آید،  بلکه کار توده ای می طلبد.  در تمام دانشگاه ها و هزاران رشته و گرایش تحصیلی،  حتی یک رشته تخصصی که به این موضوع یعنی دفاع ملی غیر نظامی مقابله با زلزله و بمباران باشد نداریم،  این کمبود خیلی مهم است.  ولی در هر صورت جوانان باهوش می توانند،  با بالا بردن دانش خود در این زمینه و مطالعه و تحقیق مستقل،  دست آورد های مهمی داشته باشند،  و با انتشار آنها در اینترنت،  به مردم و دولت در سازماندهی جدید دفاع ملی غیر نظامی مقابله با زلزله و بمباران کمک بزرگ نمایند.  البته تنها با مطالعه و تحقیق نمی شود این کار مهم و گسترده را پیش برد،  بلکه نیازمند تغییرات اصولی و اساسی در بنا و زیر ساخت کشوری و فرهنگی است.  جمع کردن آنها،  سبک کاری را می طلبد که سخت و زمان بر است،  ولی برای جوانان ملی گرا در ادامه پدافند ملی ایران واجب و مهم می باشد.

   اولین انقلاب تاریخ بحرین

    مدت یک ماه است که مردم بحرین در شرایط انقلابی هستند،  این یک انقلاب واقعی گذر از تمدن قبیله ای متمدن،  به دوران جدید بورژوازی ملی است.  بنابر این می بایست مورد حمایت ملت های آزادی خواه قرار گیرد،  منجمله مردم ایران که در وجود و دل و قلب خود،  بحرین را از خاک اصلی ایران زمین می دانند،  که با نیرنگ های استعماری از ایران جدا گردیده است.  همچنین می بایست هر گونه دخالت خارجی بشدت محکوم شود،  چه دخالت نظامی کشور های امپریالیسم زده همسایه بحرین باشد،  یا دخالت های مستقیم استعمار و امپریالیسم.  مردم بحرین که خون ایرانی در رگهای خود دارند،  براحتی می توانند تاریخ و سرنوشت نوین خود را بسازند.  هم میهنان با هر امکان و از هر کجای جهان و به هر وسیله بکمک هم میهنان تاریخی خود در بحرین بشتابید،  حتی با نوشتن چند خط در محکوم کردن دشمنان تاریخی ملت ایران بزرگ.  آینده ای که پیش رو داریم،  تمدن کنترل انرژی است،  بنظر من می بایست ما ایرانی ها،  و تمام ملت های قاره کهن بشدت و بخوبی با دانایی نوین هوای یکدیگر را داشته باشند،  در غیر اینصورت امپریالیسم نو چیزی از ما باقی نخواهد گذاشت.

*

      عکس 4063 گوشه ای از تظاهرات مردم بحرین که شهر ها را در اختیار دارند،  مردم با داشتن ذات ایرانی شجاعت و غیرت،  در مقابل نیرو های مسلح شده استعماری ایستادگی می کنند،  تا پیروزی نهایی ملی را بدست آورند.  دشمنان ملت های ایرانی نمی دانند،  که اسلحه های آنها آهن پاره در مقابل اراده و قدرت ملی بیدار شده می باشد.

      آنچه که متوجه شده ام،  مردم عزیز عربستان و امارات متحده هم،  از دخالت حکومت های دست نشانده امپریالیسم خودشان در بحرین بشدت دلخور هستند.  حکومت هایی که خود لرزان و در خطر سقوط از حرکت های مردمی قرار دارند، مردمانی که چشم امیدشان به پیروزی مردم بحرین است.  نیروهای مسلح این کشورها که توسط دشمنان تاریخی ملت های قاره کهن تجهیز شده اند،  روحیه ای برای مقابله با انقلابیون ندارند،  نمونه های آنها را در مصر و تونس دیده ایم.  فقط مانده تعدادی مزدور که با پول نفت دزدی شده از ملتها،  اجیر شده اند،  مانند قذافی لیبی که به جنگ مردم رفته،  و در نهایت کاری از پیش نمی برند.  آیا هر گز پرسیده اید،  که خلبان های مزدور جت های قذافی اهل کجا هستند،  انگلیسی یا صرب یا کجایی هستند؟  خلبان های لیبیایی که براحتی پناهنده شدند،  و حتی جت های آنها را پس نمی دهند،  که به انقلابیون کمک کنند.  چرا اروپا کاری نمی کند،  و جان مردم ملت های شمال آفریقا و قاره کهن را به بازی گرفته،  دشمنان تاریخی ملتها حتی نمی توانند،  به انتقام طبیعی و ماوراء الطبیعه فکر کنند،  آنها خیلی بی رحم و احمق هستند.   

   پاسخ به دو نظر

   پرسش:  قبلاً نوشته اید که در کشور های استعمار زده شانسکی وزیر می شوند،  آیا انقلاب ها هم شانسی و شانسکی بوده و یا می شود؟

   پاسخ:  همانگونه که در تاریخ انقلاب های انسانی نوشته ام،  انقلاب بر اثر گذر تمدن حاصل می شود،  مانند گذر های تاریخی اجتماعی از تمدن قبیله ای به فئودالی،  فئودالی به بورژوازی،  و همچنین گذر از مراحل آنها هم انقلاب حاصل می شود.  بسیاری از اتفاقات در تاریخ را که انقلاب نوشته اند،  شورش و یا اعتصاب و این قبیل بوده،  و انقلاب بمعنی دگرگونی اجتماعی و سیاسی و اقتصادی نبوده اند،  فقط با سطحی نگری حکومتی یا وزیری عوض شده و به اشتباه و یا ترفند انقلاب نامیده اند.  بنا بر این انقلاب شانسی نمی شود،  می بایست مراحلی از ساختار های تاریخی اجتماع طی گردد،  جهت اطلاع بیشتر به مقاله گذر های تاریخی اجتماع مراجعه نمایید.

   پرسش:  آیا نیرو ها و دشمنانی که می گویند در طول تاریخ ایران را اشغال نظامی کرده اند،  آثاری در راه و پل سازی، شهر و پادگان سازی و غیره از خود بجای گذاشته اند؟

   پاسخ:  آنها حتی یک شمشیر و یا خنجر از خود بجای نگذاشته اند،  حتی مهر و نشانی از ایران در موزه های کشور هایشان نیست،  زیرا کاملاً دروغ و پرت و پلا می باشند.  توجه نمایید،  همانگونه که بارها نوشته ام نباید اغفال این دروغها شد،  که دروغ های بزرگتری بدنبال خواهد داشت.  جوان متخصص باهوش ایرانی بخوبی می داند و می تواند،  بهترین شیوه را برای عبور و حذف این دروغ های تاریخی پیدا کند،  فقط باید شگردها و ترفندها و دروغ های دشمنان را بشناسد،  تا یکبار دیگر اغفال سرنوشت و تاریخ اجتماعی دروغی نشود.

   ویس یا ویک در زبان پهلوی

      ویس  vis ، در زبان پهلوی به معنای شاهزاده است،  همچنین برگردان و معنی دیگرش ناحیه می باشد.  شهرها و روستا هایی که در نام آنها از واژه ویس استفاده شده است:  شهرستان ویس در نزدیکی اهواز،  روستای ویس آباد در نزدیکی قزوین،  روستای ویست در جنوب گلپایگان،  روستای ویسکه در خاور ایلام،  روستای ویسمه در شمال اراک و روستای ویسیان در باختر خرم آباد.  روستا های ویستان،  و،  ویک در استان زنجان،  و روستای ویسر در استان کردستان از ریشه،  وه veh ،  و وهیک  vehik  ،به معنای خوبی و بهی هستند،  (وه = به).

      با آرزوی خوبی و بهی برای همه انسانها،  بویژه ایرانیان در سال جدید خورشیدی ۱۳90 ،  روزگار بر همه ویستان (بهستان) باد.

*

   عکس به امید سال نو در تخت جمشید،  عکس شماره 4111 ،  در:  جشن نوروز تخت جمشید،

   توجه 1:  بعلت تغییر در سرور های عکسها،  در وبلاگ از چند سایت مختلف عکس استفاده می کنم،  اگر عکس هایی بدلیل دنیای شگرف اینترنت باز نشدند،  به آلبوم عکس و دیدن عکس های بیشتر در اینجا بروید.  در ستون آرشیو موضوعی آن وب سمت چپ،  بر روی نامی که می خواهید عکس های آنرا تماشا کنید، کلیک نمایید.

 

   کلیک کنید:  زمین ما

   کلیک کنید:  تخریب و انقراض

   کلیک کنید:  ماجرا های پند آموز تاریخ

     توجه 2:  اگر وبلاگ،  به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  وبلاگ انوش راوید،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبلاگ و عکسها و مطالب را بیابید.  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبلاگم بهره می برم،  همچنین کپی بردار از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.

   انوش راوید  Anoush Raavid

   حمله اسکندر مقدونی به ایران بزرگترین دروغ تاریخ و حمله چنگیز مغول به ایران سومین دروغ بزرگ تاریخ و مقالات مهم مانند،  سنت گریزی و دانایی قرن 21،  و دروغ های تاریخ عرب، تاریخ مغول، تاریخ تاتار،  و جدید ترین بررسی های تاریخی در وبلاگ انوش راوید:   جنبش برداشت دروغها از تاریخ ایران،    http://ravid.ir