راهبرد ملی

راهبرد ملی

منتخب نوشته های استراتـژی ملی انوش راوید از تارنمای ارگ ایران arq.ir
راهبرد ملی

راهبرد ملی

منتخب نوشته های استراتـژی ملی انوش راوید از تارنمای ارگ ایران arq.ir

سالروز انقلاب مشروطیت

   14 مرداد سالروز انقلاب مشروطیت

    در تاریخ 13 مرداد 1285 مظفر الدین شاه فرمانی خطاب به صدر اعظم صادر نمود،  که بنام فرمان مشروطیت نامیده می شود،  در آن دستور انتخابات و گشایش مجلس را صادر کرد.  ولی چون اسمی از ملت برده نشده بود،  انقلابیون آنرا نپذیرفتند،  و ناچار فرمان دیگری که مکمل فرمان اول و شرکت ملت در کار حکومت بود،  در 16 مرداد صادر نمود.

     مردم ایران از ابتدای تاریخ تا کنون انقلاب های زیادی کردند،  هر انقلاب پیش زمینه، دوران انقلاب، پس از انقلاب، را داشته است،  در گذشته های دور این زمانها خیلی طولانی بود،  و گاه تا یک قرن می کشید.  در تحقیقات متوجه شده ام،  اولین انقلاب انسانی ایرانی در دوره آخر سلسله هخامنشیان انجام گرفت،  و تمدن ایران را وارد مرحله دیگری از ساختار های تاریخی اجتماع نمود.  در ایران بزرگ تا انقلاب مشروطه چندین انقلاب انسانی انجام شد که هر کدام دلایل تاریخ اجتماعی داشتند،  بی جهت و بی خود انقلابی صورت نمی گیرد،  پیش زمینه هایی می خواهد،  که برای انقلاب مشروطیت از حکومت صفویه آغاز شد.  از ابتدای صفویه نیمی از ایران یعنی تمام سرزمین های مرکزی ایران از تمدن قبیله ای دینی وارد تمدن نو فئودالی شد.  نو فئودالی در دوران صفویه رشد نمود و تکامل یافت،  تا اینکه در نهایت به تشکیلات فئودالی پادشاهی قاجاریه ختم شد.  سازمان قبیله ای دینی در جنگ دائم با نو فئودالی بود،  که از میان آنها نادر شاه قبیله ای با جرگه مغان و زندیه قبیله ای با امتیاز دادن به انگلیسها بیرون آمده بودند.

     اما در میان این دو شیوه اجتماعی،  یک نیروی جدید مشغول مانور و تبادل تجاری بین همه منجمله متخاصمین بود.  این شکل جدید اجتماعی نو بورژوازی ایرانی بود،  که در اواخر قاجاریه قدرت گرفت و بعضی از مردم درک کرده بودند،  که دیگر نباید مطیع و فرمانبردار قوانین قبیله ای و فئودالی باشند،  و حق خود را از کشور می خواستند.  چون اینها حرف های جدیدی برای مردم داشتند،  توانستند مردم با هوش را بخود و انقلاب جدید جلب کنند.  کلاً مردمی که در سیستمی تاریخی زندگی می کنند،  نمی توانند درکی از شیوه های جدید و نو آور داشته باشند،  برای اینکه مردم آگاه شوند،  در گذشته های دور چندین نسل طول می کشید،  برای انقلاب مشروطه از اوایل قرن 19 میلادی،  با جابجایی تجارت از شمال کشور به جنوب کشور،  بخاطر جنگ با روسیه در شمال و نفوذ بیشتر انگلیس در جنوب بود.

     با این شرایط انقلاب مشروطه به موفقیت رسید،  شاه قاجار که سرکرده تشکیلات فئودالی بود کنار زده شد،  و کشور در دست مردم و نو بورژوازی رشد یابنده قرار گرفت،  در این باره توضیحاتی در راه راستی نوشته ام.  آن زمان دمکراسی، فدرالیسم، تشکیلات به شکل امروزی معنی نداشت،  و چون انقلابیون جز خواسته تعریف نشده نو بورژوازی چیز دیگری نمی دانستند،  در مقابل ترفند نو امپریالیسم انگلیس که پادشاهی جدید بورژوازی را آورد مقاومتی نکردند.  باید جوانان با هوش ایرانی مسائل تاریخی را ریشه ای بدانند،  و هر مطلبی را فقط سطحی نگاه نکنند،  آینده ای دقیق و حساس پیش رو داریم.

   بیدادگاهی در ایران شرقی

       استعمار و امپریالیسم مدت 500 سال گذشته آنقدر زیاد دروغ گفته و نیرنگ بازی کرده اند،  که هنوز در این قرن 21 بسیاری از ملت بزرگ ایران شرقی در قهقرا بسر می برند.  شگرد ها و حقه بازی های کارگزاران و چهره های استعمار را بشناسید و همگان را آگاه کنید.

      روی جلد این هفته‌ تایم عکس عایشه زن خجالتی و ۱۸ ساله‌ افغانی است.  عایشه ازدواج نا موفقی در سنین کودکی داشته،  و توسط خانواده‌ همسرش آزار می‌ دیده،  او از خانه‌ شوهر فرار می ‌کند.  اما بیدادگاه طالبانی رای به بریدن بینی و گوش‌ های او را می دهد،  گناه بزرگ عایشه بخاطر نجات جان بی ‌ارزش زنانه اش در نزد طالبان بوده است.  برادر شوهر عایشه او را محکم نگاه می ‌دارد،  شوهرش ابتدا گوش ‌ها و سپس بینی او را می ‌برد.  حالا عایشه این ‌طور زندگی می ‌کند،  این صورت کنونی زنی ۱۸ ساله است،  می‌ بینید، با این شرایط وحشتناک هنوز هم زیباست!

      حادثه ‌ای که بر سر عایشه آمده مربوط به سال‌ های قدرت طالبان در افغانستان نیست،  این حادثه همین سال قبل رخ داده.  عایشه به درستی فهمیده که دارد چه بر سر ملت افغانستان می آید،  و می گوید:  این بخاطر سازش دولت افغانستان با طالبان ‌است،  که آنها توانستند در جمهوری،  خود سری طالبانی کنند،  من و هزاران زن دیگر را ناقص و نابود کنند.  عایشه در حالی که صورت آسیب ‌دیده ‌اش را لمس می‌ کرد گفت:  کاری که آنها با من کرده‌اند،  چطور می ‌توان تصور کرد که با آن ها صلح نمود؟

      در ماه جون،  کرزای صلحی ضمنی با طالبان کرد،  او اولویت را به زنده نگاه داشتن می ‌دهد،  تا رعایت حقوق‌ انسانی افغان‌ها،  و می پرسد،  حفاظت از حقوق یک دختر برای رفتن به مدرسه، یا نجات زندگیش،  کدام مهمتر است؟

      مردم ایران بزرگ و قاره کهن،  این ‌طور که به نظر می ‌رسد،  قرار است مردم افغانستان را به قیمت بریده شدن گوش، بینی، انگشتان، دست و پا بالاخره جوری زنده نگه دارند!  تا فقط بتوانند در معادن کار کنند.  البته این مصالحه حق توده مردم را به نفع سرمایه داری بین المللی از بین می برد،  و زنان افغانی را بخاطر از بین رفتن امنیت و زندگی ‌شان نگران می ‌سازد.  این سرنوشتی است که دشمنان تاریخی برای همه قاره می خواهند،  که می بایست هوشیارانه ترفند ها را شناخت و با آن مبارزه ملی کرد.

      این عکس توسط عکاس اهل آفریقای ‌جنوبی، جودی بایبر خبرنگار تایم گرفته شده،  ابتدا او می‌ خواست از امنیت جانی عایشه پس از چاپ این عکس مطمئن شود.  عایشه دقیقاً می ‌داند با چاپ این عکس، سمبل درد های زنان افغان بخاطر آسیب ‌های طالبان خواهد شد.  او اکنون در مکانی سِرّی و تحت محافظت زندگی می ‌کند.  قرار است عایشه برای جراحی ترمیمی به آمریکا فرستاده‌ شود.  همچنین تایم بخاطر آثار ترسناک این تصویر تکان ‌دهنده بر کودکان عذر خواهی کرده ‌است.  با این وجود کسی چندان به کودکان افغان فکر نمی ‌کند که با خطر رفتن پایشان روی مین دست به گریبانند،  و احتمال دارد هم ‌بازی ‌هایشان را با دست و پای قطع شده ببینند،  و این ‌که این تصاویر چه آسیب ‌های روحی مخربی بر آن‌ها وارد می ‌آورد.  تایم این عکس را به مثابه یکی از هزاران اسناد افشا شده در سایت ویکی ‌لیکس می ‌‌داند،  که در حضور نیرو های آمریکایی در افغانستان رخ داده ‌است.  چرا که این عکس ترکیبی است،  از حقیقت تأثر انگیز و بینشی بر چگونگی زیستن در سرزمین افغانستان و پی ‌آمد تصمیماتی است،  که با دروغ و پنهان ‌کاری اتخاذ می‌ شود.  دروغ هایی که در تاریخ بسیار گفته و نوشته اند و با شگرد های مختلف مخ و شعور عده ای از مردم قاره کهن را از بین برده اند.  در وبلاگ انوش راوید،  باز گشت به تاریخ شکوهمند ایران بزرگ و مبارزه با دشمنان داخلی و خارجی و پدافند ملی بررسی می شود، مطالعه و پیگیری آن به شما پیشنهاد می گردد.

 

   اثرات ضریب هوشی در اینترنت

      در جوامع مختلف نسبت هوشی و IQ افراد مختلف است،  جوامعی که نسل در نسل مردم آن مشروبات الکلی می خوردند،  یا به نوعی مواد مخدر استفاده می کنند،  IQ افراد آن جامعه در جمع بندی پائین است.  جوامعی که مردم آن غرق در اوهام و خرافات هستند،  و فسیل شده یک دین و مذهب عجیب می باشند،  آنها نیز IQ پائینی دارند.  وضع آب و هوا و یکنواختی فصلها،  و نداشتن خورد و خوراک متنوع و خوب هم در بعضی کشورها باعث می شود،  در کل مردم آن سرزمین IQ پائینی داشته باشند.  ضریب هوشی و IQ در خانواده ها مختلف است،  که در هر صورت تابع شرایط فوق می باشد،  البته بعضی اثرات وراثتی و ژنتیکی هم دلایلی هستند.  توضیحات بیشتر برای این موضوع در کارگاه فکر سازی.

     ولی ایران یکی از بهترین شرایط را برای داشتن ضریب هوشی و IQ دارد، بنا بر این افراد سالم و با هوش و با استعداد در ایران زیاد است.  به همین جهت ایرانی های مقیم خارج از کشور،  در ممالک و سرزمین های دیگر بخوبی می درخشند.  اما مسائل تاریخ اجتماعی و ساختار تاریخی اجتماع تا قبل از قرن 21 و آغاز دهکده جهانی یعنی از قرن 16 میلادی تا اواخر قرن 20 به دلیل نفوذ استعمار و امپریالیسم ایرانی ها یک دوره تاریخ اجتماعی عقب افتادند.  ایران در چند دهه گذشته با داشتن مردم زرنگ با IQ توانست سریع خود را به سطح جهانی رسانیده،  و در حال جلو رفتن می باشد،  تا جایی که ممکن است،  ایران اولین کشوری باشد که وارد تمدن جدید کنترل انرژی می شود.

      در هر صورت در میان جوانان پر شور و شاد و پویای ایرانی،  عده خیلی کمی هم با IQ پائین هستند.  از نظرات وبلاگ خودم متوجه شده ام که اینها کمتر از یک درصد را شامل می شوند،  و نشان دهنده این است،  که جوان ایرانی در سطح IQ جهانی فوق العاده خوبی قرار دارد.  آنها که IQ خیلی خوب دارند،  در هر صورت و هر نوع با نظرات خود به وبلاگ من و دانش اینترنتی کمک و آنرا پر بار می کنند.  ولی اندکی که IQ پائینی دارند گفته های آنها را به تحلیل می گیرم تا حداقل از این دیدگاه مفید واقع شوند.  در چند پست مثالها نوشته ام و این بار یکی دیگر را بررسی می کنم،  اگر شخصی تحقیقات روانشناسی اجتماعی داشته باشد،  نام و ایمیل این فرد را در اختیارشان می گذارم.

     شنبه 13 مرداد 1389 ساعت:  13:45  توسط: . . . .

     دوست عزیز  یه لطفی به من بکن و بگو که تاریخ ایران از نظر شما توی 3000 سال پیش چگونه رقم خورده.   بالاخره هخامنشیان یه جوری از بین رفته اند اسلام یه جوری به ایران اومده.  اگه اینا همش دروغه، پس شما واسه ما راستشو بگو.  تو وبلاگم بنویس. از جواب دادن هم طفره نرو.  یه جواب قانع کننده.

      گویا این فرد توانایی خواندن ندارد،  وبلاگ جنبش برداشت دروغها از تاریخ ایران سه سال است ادامه دارد،  و هزاران صفحه مطلب نوشته شده دارد.  با ساده ترین دید هر شخص IQ دار می داند،  تاریخ یک علم واقعی برای اشخاص متخصص وابسته است،  با تحلیل و تحقیق های طولانی و زمان بر.  در تمام موارد تاریخ و تاریخ اجتماعی در وبلاگ کاملاً توضیح داده شده،  و حتی برای کمک به کم هوش ها هم مطالب دارد.  ولی IQ این قبیل اندک آنقدر پائین است،  که این یکی نیامده زود می خواهد برود،  انگار علم جغرافی ـ تاریخ را می توان با یک آمپول تزریق کرد،  و آقا واقعیت های تاریخی را سریع بفهمد.  آنقدر IQ پائین است که نمی داند که استعمار و امپریالیسم 500 سال به اندازه 3000 سال در تاریخ دروغ گفته اند،  و برای دانستن و جمع کردن و باز نویس تاریخ زمان و تخصص و حرفه ای های جدید می خواهد.

      در هر صورت یک اشاره بکنم،  هرگز در فکر IQ پائین نمی گنجد،  که همیشه تاریخ مردم نقش اصلی را داشتند،  IQ پائین نمی تواند چیزی غیر از آنچه که در ذهنش فرو کرده اند بداند.  او نمی تواند تصور کند خیلی از نویسندگان کتاب های تاریخی قرن های 19 و 20 فراماسون و از کارگزاران و چهره های استعمار بودند،  و یا عده ای با سادگی و بدون تحقیق و تحلیل مطالب آنها را تکرار می کردند.  IQ پائین نمی تواند تصور کند که مردم ایران همین اجداد کهن ما اولین انقلاب انسانی ایرانی را در جهان بر پا داشتند،  و پا و ذهن را جلو کشیدند و وارد تمدن دیگر در ساختار تاریخی اجتماع شدند.  بدین منظور و دانستن از تمام موضوعات تاریخی،  مطالعه و پیگیری وبلاگ انوش راوید پیشنهاد می شود.

  کلیک کنید:  اردوی مجازی ملی مردمی ایران

  کلیک کنید:  داستان های تاریخی ایرانی

  کلیک کنید:  دروغ های خنده دار تاریخ

   انوش راوید  Anoush Raavid

   حمله اسکندر مقدونی به ایران بزرگترین دروغ تاریخ و حمله چنگیز مغول به ایران سومین دروغ بزرگ تاریخ و مقالات مهم مانند،  سنت گریزی و دانایی قرن 21،  و دروغ های تاریخ عرب، تاریخ مغول، تاریخ تاتار،  و جدید ترین بررسی های تاریخی در وبلاگ:  جنبش برداشت دروغها از تاریخ ایران،   http://www.ravid.blogfa.com